Hyvän olon haaveiluja

Kollaasin kuvat: Balmuir, HM Home, Familon, Arela

Pyhäinpäivään kuului niitä viikonlopun tavoitteiden suorittamista, joita edellisessä postauksessa puin. Instasta @riikka_hei onkin voinut seurata, että laatikoita on siivottu ja parvekkeen talvikuntoon vaadittiin thermopullossa kahvia, kun mami pisti täällä tuulemaan. Lasten huoneeseen en koskenut, koska patistin lapset siihen hommaan ja arvannette, että se ei ollut kiva tavoite äidiltä. Joka tapauksessa mieli on levollinen, kun sai näitä roikkuneita duuneja hoidettua. 

Illalla kävimme viemässä Hietaniemen hautausmaalle kynttilät muistoksi niille rakkaimmille, jotka eivät ole enää tällä puolella. Ikävä on aina äitiä, se ei muuksi muutu, eikä tarvitsekaan.

Tunnelmallisen illan päätteeksi päätin tehdä haaveilukollaasin. Kokosin yhteen niitä asioita, joista tulee mukava ja hyvä olo. Nämä ovat tässä tavaroita, se todellinen hyvä olo syntyy luonnollisesti aineettomista elementeistä, mutta kyllä nämä auttavat myös. Hihhih! 

Monella on kotona ns. päivittämisen kohteita ja niin on meilläkin,  yksi sellainen on sänky. Meitä nukkuu useimmiten kolme aamuun mennessä sängyssämme ja minä huomaan, että en enää osaa nukkua ihan vain ilmassa. Uskon, että näin on joskus tapahtunut, koska emme mitenkään muuten mahdu nukkumaan sänkyymme. Olen muuttunut herkäksi unelle, joka katkeaa helposti, joten panostus toimiviin unielementteihin on merkittävä.

Olen myös kauan haaveillut pellavalakanoista - hei kukapa ei olisi - tämä ei itsessään mikään mahdoton sijoitus olisi, mutta tässä kohtaa se on periaatteellinen. Olen päättänyt, että yhtään lakanaparia tänne ei tule ennen kuin vanhat ja kuluneet on inventoitu taivuttamasta hyllyä. Ehkä se tapahtuu vielä tänään. Pellavalakanoita on monella brändillä mm. Balmuirilla, Annolla, Familoninilla, Finlaysonilla ja HM Homella.

Olen myös kaipaillut meille uusia, muhkeita peittoja ja ihanat peitot olisivatkin aivan unelmaiset niissä pellavaisissa pussilakanoissa. Oi että, kylläpä uni tulisi nopeasti ja kantaisi aamuun saakka, olen aivan varma tästä.

Aamulla jalkaan sujahtaisi Arelan cashmeresukat ja päälle ihanan kevyt, pellavainen aamutakki, kun tassuttelisin aamukahvin keittoon. Päivästä ei voisi tulla muuta kun onnellinen, ihana ja kevyt kantaa.

Hyvän olon haaveilussa on mukana myös Balmuirin cashmere Helsinki-huivi, josta on lausuttava, että se on varmastikin yksi mukavimmista huiveista, mitä minulla on koskaan ollut. Olen onnekas, että olen saanut lahjaksi kaksi Helsinki-huivia, toinen on vanhempi ja sitä on käytetty vuosien mittaan niin paljon, että se on kulunut yhdestä kohdasta puhki. Pidin sitä silti. Käytän huivia myös sisälllä, etenkin jos on viileää.

Ah, olipa ihanaa. Mukavaa sunnuntaita toisille haaveilijoille!
     

Suosikit