Happy pikkujoulua... to me!


Saanko esitellä tämän illan ystäväni

Chaumes
Bleu de Causses
Morbier  
Tomme de Chèvre
Comte
Manchego

Blossa

Pipareita
Water crackers

Pikkuisen tuli pyörähdettyä Vanhassa Kauppahallissa Paalasen juustopuodissa. Tiedän varsin hyvin, että tapana on valita vain kolme tai neljä juustoa kerrallaan, mutta minkään minä taaskaan mahdoin. Olin kaiken lisäksi lapsitta liikenteessä, niin ei ollut mitään rajoitteita. Sitä paitsi yksi juusto vielä mököttää syrjässä - ihana, ihana Brie Pittoresque, kun tuo yksi pehmeä Chaumes ehti ensin tuohon tarjottimelle - niin, että ettenkö osaisi rajoittaakin. No ei se B.P. herkuttelematta jää, ei huolta.

Täytyy vielä kehua, tosin annoin palautetta jo kohteessa, mutta sain aivan loistavaa asiakaspalvelua tuolla juustokaupassa. Oli tosi mukava asioida, kun sai erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua, ja juuri sellaisia herkkuja, joita lähdinkin hakemaan. Juustoissa on sellaisia, joita en ollut aiemmin maistanut, koska halusin kokeilla jotain uutta. Vähän live-a-little -fiiliksellä, ei kuitenkaan mitään varpaanväli-hikisukka-hc-juustoja, vaan hyvänmakuisia, muuten vaan uusia tuttavuuksia. Tässä onnistuttiin täydellisesti. Kiitos vaan! Tiesittekö muuten, että sama juusto voi maistua ihan erilaiselta eri kohdassa juustokiekkoa? Tiesittekö, että juusto maistuu erilaiselta myös riippuen siitä, mitä lehmä/vuohi/lammas on syönyt? Tiesittekö, että juusto maistuu erilaiselta eri aikaan vuodesta? Minä en tiennyt. Toin muuten sinihomejuustoa Miehelle alunperin tuliaiseksi, koska en itse ole järin suuri Auran ystävä, mutta maistoinkin ja voi ei! Bleu de Causses taitaakin kadota nyt muihin suihin. Se on nimittäin aivan i-h-a-n-a-a.  


Olin siis ajatellut, että herkutellaan Miehen kanssa vähän juustoilla ja niinku hengaillaan yhdessä tänään. Niin just, muuten hyvä idea, paitsi Miehellä oli pikkujoulut tänään. No mulla on nyt juustot suussa ja laatuelokuva pyörii televisiossa. Kippis mulle!
  

Suosikit