Aina sama laulu

kuva: webtv-dork.tumblr.com

Voi huokaus. Joku on heittänyt meidän olkkariin dynamiitin. En jaksaisi siivota lauantaina (mikähän juttu tää on?), mutta arkena on yleensä kaksi, vähintäänkin yksi apulaista, joille en viitsi ärjyä, joten en oikein kannata siivoamista arkenakaan. Tai kyllä, on pakko tänään. Mies on sentään henkisenä tukena. Saa mennä tueksi lasten kanssa tuohon puistoon, niin saan laskea itseni oikein irti, nimittäin sitä riehumista imurin kanssa ei viiti lapsille tahi muillekaan näyttää.

Sohvatyynyjen ja mattojen pesua olen suunnittelut nyt noin about vuoden. Kävelisköhän tänään Siivouskauppaan vuokraamaan sen Kärcherin, jolla homman pitäis kerrostalo-olosuhteissa hoitua. En kävelis. Ensi viikonloppuna sitten. Vintti pitäisi organisoida, sillä se on täynnä lastenvaatteita, ja jotain tosi tähdellistä tavaraa, kuten tietokonepöytä lastulevyinä vuodelta opiskelut. Joku voi ihan reilusti ihmetellä, että mikä helvetin tietokonepöytä? Se alkaa nimittäin olla jo antiikkia.

Pohdinnassa on myös, että mihinkähän survoisi nuo sata Titi-nalle dvd:tä, kun se on se sama sekunti, kun olen ne laittanut hyllyyn, niin nuorimmaisemme levittelee ne lattialle. Ihan jok' ikisen. Sitten ne saa olla siinä koko päivän, mutta kyllä minua jaksaa kerta kerran jälkeen ärsyttää, että on oikeasti kuin pommi räjähtänyt täällä. Aina. Neljävuotiaan kädestä putoaa vaate tai lelu, ja se jää niille sijoilleen. Uhkailut jätesäkeistä eivät auta. Hän toteaa vaan minun olevan ilkeä ihminen. Kiitti. Mies sanoo, että laita ne kans sinne jätesäkkiin, äläkä uhkaile. No en kai minä nyt laita mihinkään jätesäkkiin, vaan sinne taittelen lipastoon mutisten samalla jotain ikävää.

Minä haluun tietää, miten toisten perheissä tavarat pysyy paikoillaan ja huusholli siistinä? Tai en oikeestaan halua tietää.  Jos joisin olutta, niin just nyt voisin suhauttaa jonkun litran pullon auki, ja tarkistella tätä kaaosta sen jälkeen. Saattaisi tehdä mulle ihan hyvää. Toinen vaihtoehto on se, että alan kiltisti siivoamaan, ja lopetan tämän jonnin joutavan valituksen. Kiitti ja kuitti.

Suosikit